Kenelle Kipukoukku® sopii?

Innovatiivisen muotoilun ansiosta Kipukoukkua pystyy käyttämään lähes kuka tahansa. Alla muutamia yleisimpiä ryhmiä jotka ovat kokeneet koukusta hyötyä.

Tietokonetyöläiselle

Staattinen istuma-asento tietokoneen ääressä aiheuttaa nykyään monet yhteiskuntamme terveysongelmista. Näppäimistöllä työskentely jäykistää selkää ja saa hartiat jumiutumaan. Kipukoukku onkin tietokonetyöläisen paras apu omatoimiseen lihashuoltoon. Käsittele erityisesti lavan seutu sekä epäkäs- eli trapeziuslihas olan päältä. Kireä epäkäslihas eli jumiutuneet hartiat aiheuttavat ison osan päänsäryistä. Kun lihakset ovat jumissa, aivot eivät saa tarpeeksi happea. Happivajeessa aivotoiminta on heikompaa kuin optimaalisessa tilassa, joten koukuttelemalla hankit itsellesi myös lisää järkeä!

Fyysistä työtä tekevälle

Ammateissa, joissa työntekijältä vaaditaan staattista seisoma-asentoa tai tiettyjä toistuvia liikeratoja, kipeytyvät lihakset herkästi. Erityisesti seisomatyöläisillä on paljon selkävaivoja, jotka aiheutuvat epäergonomisista työasennoista. Tilannetta voi parantaa panostamalla omaan ergonomiaan, sekä käsittelemällä itse kipeitä lihaksia Kipukoukulla. Koukulla voit käsitellä selän kipeiden lihasten lisäksi myös jalkojen suuret lihakset, sekä jopa seisomatyössä tai kävellessä kipeytyneet jalkapohjat.

Autoilijalle

Staattinen istuma-asento tietokoneen ääressä aiheuttaa nykyään monet yhteiskuntamme terveysongelmista. Näppäimistöllä työskentely jäykistää selkää ja saa hartiat jumiutumaan. Kipukoukku onkin tietokonetyöläisen paras apu omatoimiseen lihashuoltoon. Käsittele erityisesti lavan seutu sekä epäkäs- eli trapeziuslihas olan päältä. Kireä epäkäslihas eli jumiutuneet hartiat aiheuttavat ison osan päänsäryistä. Kun lihakset ovat jumissa, aivot eivät saa tarpeeksi happea. Happivajeessa aivotoiminta on heikompaa kuin optimaalisessa tilassa, joten koukuttelemalla hankit itsellesi myös lisää järkeä!

Urheilijalle tai liikkujalle

Kipukoukulla voit nopeuttaa urheilusuorituksista palautumista käsittelemällä liikunnassa rasittuneita lihaksia. Esimerkiksi reiden ulkosyrjässä on kalvo, joka kiristyy usein liikunnassa. Keinuttelemalla Kipukoukkua kalvon päällä saat kivun hellittämään. Kipukoukku toimii myös loistavasti, kun on tarpeen helpottaa lihasjännityksiä omatoimisesti kisakentällä, ja siksi se onkin käytössä esimerkiksi eräällä keihäänheiton kärkinimistämme!

Erilaisista vaivoista kärsivälle

Kipukoukku on omatoiminen apu moneen eri vaivaan. Sillä hoidat juilivaa iskiasta, pyörittelet kallonpohjasta päänsäryt lievemmäksi ja koukuttelet jäätyneen olkapään taas toimivammaksi. Kipukoukulla laukaiset hartiajumeja ja varren päällä voit pyöritellä tenniskyynärpään kivuttomammaksi. Koukkuosan päällä voit virkistää nivelrikkoisen polven verenkiertoa ja napakoilla painalluksilla laukaiset päärynälihaksen kiputiloja.

Nuorelle

Moni nuori ja opiskelija viettää paljon aikaa tietokoneen ääressä joko töitä tehden tai viihteen parissa. Staattinen istuma-asento ja näppäimistötyöskentely ovat aiheuttaneet näille sukupolville jo nuorena vaivoja, joita aiemmin tavattiin vain aikuisilla tai ikääntyvillä ihmisillä. Kasvussa on kokonainen hartiavaivaisten ikäluokka, ellemme tee asialle jotain. Kipukoukulla voi nuorikin huolehtia itse omasta hyvinvoinnistaan.

Lahjaksi

Kipukoukku sopii lahjaksi kenelle tahansa, ikään, vakaumukseen, ruokavalioon tai urheilullisuuteen katsomatta. Se on oiva lahja jouluna, isän- tai äitienpäivänä sekä mainio tuliaisidea. Kipukoukku sopii loistavasti myös liikelahjaksi.

Matkustajille

Matkustatko työn tai vapaa-ajan puitteissa? Innovatiivisen muotoilun ansiosta Kipukoukku kulkee helposti mukanasi laukussa. Taitettuna se mahtuu lähes mihin tahansa matkatavaroihin. Näin ollen Kipukoukusta onkin muodostunut monen matkustajan pettämätön kumppani. Pitkällä juna- tai lentomatkalla paikat jäykistyvät jolloin koukun helppokäyttöisyys on parhaimmillaa.